روزنوشته ها

تا حالا شده هنگام مواجه شدن با یک بیزنس به این فکر کنید که آیا میشه نوع کسب درآمد یا به عبارتی business model آن را کمی تغییر داد؟ قبول دارم که اغلب، نوآوری در این حوزه محدودتر و سخت‌تر از حوزه های دیگر کسب و کار است. اما گاهی یه فکر جدید در بیزنس مدل می‌تواند کل بازی را عوض کند. شاید دم دست ترین مثال همین گوگل باشد که با تغییر در نحوه‌ی نمایش تبلیغات و تغییر در نوع استفاده از کاربران خود، توانست بازار خود را قبضه کند و سایر بازیگران، از جمله یاهو را از دور خارج سازد.

اخیراً فیلم The Founder را دیدم که در آن بخش‌هایی از زندگی ری کراک را به تصویر می‌کشاند. کسی که باعث شد تا مک دونالد آوازه اش به بیش از یک محله یا یک شهر برسد. برای من نقطه عطف این داستان جایی بود که ری کراک در آستانه ورشکستگی به واسطه فرد دیگری، متوجه شد باید مدل درآمدی خود را عوض کند. از اینجا به بعد بود که کسب و کار مک دونالد به سرعت شگفت انگیزی توانست مطابق با استاندارهای خود گسترش یابد. بطوریکه مدیریت مرکزی، همزمان بتواند بر این امپراطوری کنترل خود را حفظ کند. اگر شما هم دوست دارید بدانید چگونه مک دونالد، مک دونالد شد و کارش از رستوران‌داری به املاک کشید، شما را به دیدن این فیلم دعوت می‌کنم.

نظرات  (۳)

بسیار جالب و آموزنده بود. من هم با نظر شما کاملا موافقم چون برای خودم پیش آمده که با تغییر در ایجاد و گسترش یک کسب و کار توانستم شاهد بسیاری از موضوعات باشم که مرا نسبت به رقبا متمایز تر می کرد. 
فیلم The Founder هم باید ببینم به نظرم فیلم بسیار جالب و آموزنده ای است. با تشکر از اینکه آموخته های خودتان را با ما به اشتراک می گذارید. 

۲۴ آبان ۹۷ ، ۱۰:۴۳ ایران آل این وان
یادم باشه حتما این فیلم رو ببینم. ممنون بابت معرفی
۲۱ دی ۹۸ ، ۱۴:۱۵ ترجمه آنلاین

عالی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی