روزنوشته ها

پیش نوشت: "ایده‌ها، ارزش پخش شدن دارند." شعاری که هر بار یک ویدیوی تِد را مشاهده می‌کنیم، در ابتدای آن ظاهر می‌شود. شعاری که تا به امروز صاحبان تِد نشان داده‌اند به آن پایبندند و تنها یک مانور تبلیغاتی نیست. جای فکر دارد که، اگر خود ایده‌ی تِد به ذهن یکی از ماها خطور می‌کرد، با آن چه می‌کردیم؟ اگر در فضای وب تولیدکنندگان محتوای فارسی بخواهیم به دنبال پاسخش بگردیم، بعید می دانم به جواب خوبی برسیم، بگذریم.

به شخصه، گاهی اوقات از دیدن ایده هایی بسیار کیفور می شوم و در دلم ذهنِ خلاقِ صاحب ایده را ستایش می کنم. منظورم ایده‌های عجیب و غریب و یا بزرگ نیست، نه. گاهی حتی یک ایده‌ی کوچک که می تواند موجب تغییری بزرگ در زندگی هر کس شود، برای این لذت بردن، کافی است. دیدن ایده‌ها و ترکیب آن‌ها و البته مهمتر از این دو، اجرای آن، برایم اهمیت دارد. شاید لذّتی هم که می‌برم بیشتر به خاطر این است که آن را در حالی تصور می‌کنم که اجرا شده و از حالت بالقوه به حالت بالفعل رسیده. دوست دارم از این به بعد ایده‌های زیبا (البته در دیدگاه خودم) را در بلاگ معرفی کنم. اصراری ندارم که این ایده‌ها، شما را حتماً مشعوف می‌کند یا زندگیتان را متحول. اما شاید به درد شما هم خورد و یا حداقل مثل من از آن لذت بردید. قرار نیست این ایده ها، تِم خاصی را دنبال کنند. در هر زمینه ای ممکن است باشند. از ایده‌های بهره وری فردی تا ایده‌های کسب و کار. ملاک خاصی هم ندارم برایشان. تنها ملاک احتمالاً سیستم 1 ذهن من است که به این نتیجه رسیده ارزش انتشار دارند. شاید دیدن این ایده‌ها جرقه ای به ذهنتان زد، شاید به این فکر افتادید آن را برای خودتان کاستومایز(ترجیح دادم ننویسم شخصی سازی!) کنید. کسی چه می داند، شاید کمک کرد تا کسب و کاری را که در راه اندازی‌اش دو دل بودید، به عرصه‌ی عمل برسانید. در هر صورت، اوج زیبایی این کار که البته امید نگارنده هم هست، زمانی است که نتیجه‌اش را در عمل شاهد باشیم.

راستی، خیلی خوشحال می شوم که در این امر هم افزایی کنید و جرقه، ایده‌ یا هر چیز دیگر، از خودتان یا دیگران که به بحث آن ایده مربوط می‌شود را، در زیر هر پست از این دست، بنویسید. حتی کوچکترین جرقه می تواند منجر به انفجاری بزرگ تبدیل شود. پس خواهش من این است که از بیانش به این دلیل (کوچکی جرقه)، صرف نظر نکنید.

پی نوشت: تاکنون دو ایده را در بلاگ ذکر کرده‌ام. اولی که در خصوص کلیدهایم بود و علی کریمی عزیز هم پست مرتبط و کامل تری، در این رابطه در بلاگش زده که توصیه می کنم آن را بخوانید. دومی هم در خصوص برنامه ریزی این روزهای من بود که جرقه‌اش از برنامه کلید خورد که من ترکیبش کردم با نوشتن و رنگ کردن و ... . این روزها در حال بررسی یک ایده ی دیگر هستم. ایده ای که به آن امید دارم در آینده گزارش مثبتی از آن را درج کنم. جا دارد همین جا از شاهین عزیز به خاطر بیان این ایده تشکر کنم.

نظرات  (۱)

۳۰ دی ۹۵ ، ۰۱:۳۰ محمدرضا زمانی
بنویس علی جان من به شخصه مشتاقانه منتظرم از ایده‌های نوی تو بشنوم. همونطور که گفتی به قول تد، ایده ها ارزش انتشار دارند.
پاسخ:
به روی چشم. چند روزی است که دست و دلم به کاری نمی رود. ولی دوباره شروع می کنم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی